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Gates Open Res.2020;4:29. doi: 10.12688/gatesopenres.13103.2.Epub 2020-07-03.

南アフリカのケープタウンの若い女性の間で経口PrEPの需要を創出するための行動中心設計戦略の評価

Evaluation of a behavior-centered design strategy for creating demand for oral PrEP among young women in Cape Town, South Africa.

  • Jennifer F Morton
  • Laura Myers
  • Katherine Gill
  • Linda-Gail Bekker
  • Gabrielle Stein
  • Katherine K Thomas
  • Menna Duyver
  • Ariane van der Straten
  • Margaret McConnell
  • Robert Aunger
  • Valerie Curtis
  • Jessie de Witt Huberts
  • Lut Van Damme
  • Jared M Baeten
  • Connie Celum
PMID: 32411946 PMCID: PMC7196718.2. DOI: 10.12688/gatesopenres.13103.2.

抄録

背景:

南アフリカの若い女性のHIVに対する脆弱性を減らす効果的な介入を見つけることが急務であり、曝露前予防(PrEP)は一貫して服用することで非常に効果的である。アフリカの国のプログラムが若い女性のためのPrEPプログラムを開始するにあたり、どのようにして意識を効果的に高め、関心を刺激し、PrEPの摂取を増加させるかを理解することが重要である。

BACKGROUND: There is an urgent need to find effective interventions that reduce young South African women's vulnerability to HIV, and pre-exposure prophylaxis (PrEP) is highly effective when taken consistently. As national programs in Africa launch PrEP programs for young women, it is critical to understand how to effectively create awareness, stimulate interest, and increase uptake of PrEP.

方法:

行動中心設計(BCD)は、若い女性のためのPrEPソーシャル・マーケティング・キャンペーンの開発の指針となった。民族誌的観察、綿密なインタビュー、南アフリカの若い女性とのフォーカスグループディスカッションにより、90秒のPrEP要求作成ビデオと2つの情報パンフレットの内容とデザインが決定された。PrEPへの関心を評価するために、ビデオを見た後、若い女性の自宅で簡単なアンケートを実施した。ケープタウンのタウンシップの国勢調査で16-25歳の女性が確認された800世帯のうち、これらの世帯の女性320人がビデオを視聴し、ビデオとPrEPへの関心についてのアンケートに記入した。

METHODS: Behavior-centered design (BCD) guided the development of a PrEP social marketing campaign for young women. Ethnographic observations, in-depth interviews, and focus-group discussions with young South African women informed the content and design of a 90-second PrEP demand creation video and two informational brochures. A short survey was administered to young women at their homes after watching a video to evaluate PrEP interest. Of 800 households with a 16-25-year-old female identified from a Cape Town township census, 320 women in these households viewed the video and completed a survey about the video and their interest in PrEP.

結果:

フォーカスグループでは、この町の若い女性たちは、地元のキャラクターや、力を与え、シンプルで、やる気を起こさせるメッセージングを好んだ。ビデオを視聴した若い女性の家計調査では、ほとんどの女性がPrEPについてもっと知りたい(67.7%が「絶対に興味がある」、9.4%が「やや興味がある」)、PrEPを服用したい(56.4%が「絶対に興味がある」、12.5%が「やや興味がある」)と回答した。PrEP服用への関心と有意に関連する因子は、定期的に性交渉を行うプライマリーパートナーがいること(80.0%対プライマリーパートナーなし65.2%;調整オッズ比(AOR)=3.1、95%CI:1.3、7.0)および6ヵ月未満の性的パートナーシップを結んでいること(86.8%対12ヵ月以上68.5%;AOR=3.0、95%CI:1.2、7.3)であった。

RESULTS: In focus groups, young women from the township preferred local characters and messaging that was empowering, simple, and motivational. From the household survey of young women who viewed the video, most reported interest in learning more about PrEP (67.7% 'definitely interested' and 9.4% 'somewhat interested') and taking PrEP (56.4% 'definitely interested' and 12.5% 'somewhat interested'). Factors significantly associated with interest in taking PrEP were having a primary partner with whom they regularly have sex (80.0% vs. 65.2% without a primary partner; adjusted odds ratio (AOR)=3.1, 95% CI: 1.3, 7.0) and being in a sexual partnership for <6 months (86.8% vs. 68.5% for >12 months; AOR=3.0, 95% CI: 1.2, 7.3).

結論:

積極的にフレーム化されたPrEP需要創出ビデオは、南アフリカの若い女性、特に主なパートナーがいて短期の関係にある女性の間で、PrEPへの高い関心を生み出した。 NCT03142256;2017年5月5日登録。

CONCLUSIONS: A positively framed PrEP demand creation video generated high interest in PrEP among young South African women, particularly among women with a primary partner and a shorter-term relationship. NCT03142256; registered on 5 May 2017.

Copyright: © 2020 Morton JF et al.