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JCO Oncol Pract.2020 May;:JOP1900726. doi: 10.1200/JOP.19.00726.Epub 2020-05-07.

どのように、いつ、誰と、誰と、ケアの費用の会話をするべきか?2つの異なるがん生存者グループの嗜好

How, When, and With Whom Should Cost of Care Conversations Occur? Preferences of Two Distinct Cancer Survivor Groups.

  • Maria Pisu
  • Matthew P Banegas
  • Margaret I Liang
  • Leah Tuzzio
  • Nora B Henrikson
PMID: 32379563 DOI: 10.1200/JOP.19.00726.

抄録

目的:

治療費(CoC)の会話は、腫瘍内科の診療では日常的に行われるべきである。しかし、誰と、いつ、どのように会話をするかについての患者の好みは不明であり、患者集団によって好みが異なる可能性がある。

PURPOSE: Cost of care (CoC) conversations should occur routinely in oncology practice. However, patient preferences about with whom, when, and how to have these conversations are missing and preferences may vary across patient populations.

方法:

2つの医療環境(カイザー・パーマネンテ・ワシントンおよびアラバマ大学バーミンガム校オニール包括がんセンター[UABCCC])のがん生存者28人との面接からの引用文の二次質的分析を行った。対象を絞ったアプローチで3つの構成要素を探索した。(1) 誰が患者とCoCの会話をすべきか?(2)CoC会話はいつ行われるべきか? (3)CoC会話はどのように行われるべきか?

METHODS: We performed a secondary qualitative analysis of quotes from interviews with 28 cancer survivors from two health care settings (Kaiser Permanente Washington and O'Neal Comprehensive Cancer Center at University of Alabama at Birmingham [UABCCC]). A targeted approach searched for three constructs: (1) Who should have CoC conversations with patients? (2) When should CoC conversations occur? and (3) How should CoC conversations happen?

結果:

被面接者の年齢と学歴は似ていたが、UABCCCの参加者の方が人種・民族的マイノリティの代表者が多く、経済的苦境に陥っていた。各構成要素の中では、両群間でテーマは類似していた。誰がCoCの会話をするべきかについては、(1)提供者の主な役割は医療ケアであってCoCではないこと、(2)ケアチームのスタッフがCoCのニーズに対応するための選択肢としてより適切であることがわかった。いつ」という質問については、(3)個人は「いつ」「どのような場合に」CoC の話をしたいかについて強い信念を持っていること、(4)患者が準備ができたときに CoC の情報やリソースを利用できるようにする必要があることがわかった。また、「どのように」という質問については、(5)予想される費用や保険適用の見積もりを提供する、(6)安心・共感・具体的な解決策を提供する、(7)感受性が高いので、快適でプライベートな空間でCoCの話をする、というテーマがありました。

RESULTS: Interviewees were similar in age and education, but UABCCC participants had more racial/ethnic minority representation and financial distress. Within each construct, themes were similar across both groups. As to who should have CoC conversations, we found that (1) providers' main role is medical care, not CoC; and (2) care team staff members are a more appropriate choice to address CoC needs. About the question of when, we found that (3) individuals have strong convictions about when and if they want to discuss CoC; and (4) CoC information and resources need to be available when patients are ready. About the question of how, themes were (5) provide estimates of anticipated out-of-pocket costs and insurance coverage; (6) provide reassurance, sympathy, and concrete solutions; and (7) because of their sensitivity, conduct CoC conversations in a comfortable, private space.

結論:

これらの知見は、誰がCoC会話を行うべきか、いつ、どのように行うべきかについての一般的な指針を提供するものであり、異なる患者集団にも適用可能である。

CONCLUSION: These findings offer general guidance as to who should conduct CoC conversations and when and how they should occur, with applicability across different patient populations.