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J Intensive Care Med.2020 Apr;:885066620917658. doi: 10.1177/0885066620917658.Epub 2020-04-08.

輸送中の吸入エポプロステノールによる酸素飽和度と平均動脈圧の変化

Changes in Oxygen Saturation and Mean Arterial Pressure With Inhaled Epoprostenol in Transport.

  • Jeremy B Richards
  • Michael Frakes
  • Mark S Saia
  • Robert Johnson
  • Susan R Wilcox
PMID: 32266858 DOI: 10.1177/0885066620917658.

抄録

目的:

低酸素血症の呼吸不全患者は、移動に伴う脱飽和の可能性があることから、伝統的に輸送に最もリスクの高い患者集団の一つと考えられてきた。我々は、輸送中の酸素飽和度の変化を評価することを主な目的として、輸送中の吸入エポプロステノールの使用経験を分析するために、レトロスペクティブコホート研究を実施した。

OBJECTIVE: Patients with hypoxemic respiratory failure have traditionally been considered one of the riskiest patient populations to transport, given the potential for desaturation with movement. We performed a retrospective cohort study to analyze our experience using inhaled epoprostenol in transport, with a primary objective of assessing change in the oxygen saturation throughout the transport.

方法:

吸入エポプロステノールで搬送された重症低酸素性呼吸不全または右心不全患者の搬送記録をレビューした。主要アウトカムは、吸入エポプロステノール輸送開始時から受け入れ施設でのケアの引き渡し時までのSpOの変化であった。副次的転帰は平均動脈圧(MAP)の変化であった。

METHODS: The transport records of patients with severe hypoxemic respiratory failure or right heart failure, transported on inhaled epoprostenol, were reviewed. The primary outcome was the change in SpO from the start of the inhaled epoprostenol transport to the time of handover of care at the receiving institution. The secondary outcome was the change in the mean arterial pressure (MAP).

結果:

最初のSpOと最後のSpOを比較すると、時間0から受け入れ先病院でのケアの移転までの間の酸素濃度には、91%対93%で有意差はなかった(四分位間範囲[IQR] 86.0-93.5 vs 87.5-96.0、=0.49)。搬送チームによってエポプロステノールの吸入が開始された患者のSpOを比較すると、93%に対して86%で大きな変化が認められた(IQR:83.0-91.0 vs 86.5-94.5、=0.04)。0時から搬送終了までのMAP中央値に変化はなかった(77 vs 75 mm Hg、IQR、67.5-84.8 vs 68.5-85.8、=0.70)。

RESULTS: Comparing the initial SpO to the final, there was no significant difference in oxygenation between time 0 and the transfer of care at the receiving hospital at 91% versus 93% (interquartile range [IQR] 86.0-93.5 vs 87.5-96.0, = .49). Comparing the SpO for those who had inhaled epoprostenol started by the transport team showed a larger change at 86% compared to 93% (IQR: 83.0-91.0 vs 86.5-94.5, = .04). There was no change in the median MAP from time 0 to the end of the transport (77 vs 75 mm Hg, IQR, 67.5-84.8 vs 68.5-85.8, = .70).

結論:

本試験では、吸入エポプロステノールで搬送された重症心肺障害患者では、中央値の酸素飽和度に有意な変化は認められず、全体では91%から93%に上昇していた。搬送チームがエポプロステノールの吸入を開始したところ、SpOは86%から93%に上昇し、最終的な酸素飽和度は搬送チーム到着時に薬物投与を受けていた患者に匹敵するもので、臨床的にも統計学的にも有意な改善がみられた。

CONCLUSIONS: In this study, patients with severe cardiopulmonary compromise transported on inhaled epoprostenol had no significant change in their median oxygen saturations, with the overall population increasing from 91% to 93%. When inhaled epoprostenol was initiated by the transport team, the improvement was clinically and statistically significant with an increase in SpO from 86% to 93%, with a final oxygen saturation comparable to those who were on the medication at the time of the team's arrival.