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日本語AIでPubMedを検索

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Pharm Pract (Granada).2020 Jan-Mar;18(1):1738. pharmpract-18-1738. doi: 10.18549/PharmPract.2020.1.1738.Epub 2020-03-15.

ブラジルの薬学部カリキュラムにおける体験型教育

Experiential education in the pharmacy undergraduate curricula in Brazil.

  • Aline A Foppa
  • Gabriella A Martins
  • Ronald F Nascimento
  • Alessandra R Mesquita
  • Simone A Mendonça
  • Clarice Chemello
PMID: 32256896 PMCID: PMC7104800. DOI: 10.18549/PharmPract.2020.1.1738.

抄録

目的:

本研究では、ブラジルの薬学系学部課程で行われているカリキュラム改革の過程と、大学での学習過程における学生の実践経験の重要性を考慮し、ブラジルの薬学系学部課程とそれぞれのインターンシップについて概観することを目的としています。

Objective: Considering the curriculum reform process taking place in pharmacy undergraduate programs in Brazil and the importance of practical experience to students throughout their learning process in university, this study aims to provide an overview of pharmacy undergraduate programs in Brazil and their respective internships.

方法:

観察的、記述的、横断的研究。ブラジル教育省から提供されたプログラムの政治教育学プロジェクト、カリキュラム、インターンシップに関する情報を含むコース説明書から得られたデータを用いて、対面式の薬学部プログラムの文書分析を行った。収集したデータは、高等教育機関(HEI)、薬学プログラム、インターンシップに関するものである。

Methods: An observational, descriptive, cross-sectional study. A documentary analysis of pharmacy undergraduate programs in the face-to-face modality was carried out, with data obtained from the Political Pedagogical Projects of the programs, the curricula, and course descriptions containing information on internships, all provided by the Brazilian Ministry of Education. The data collected concerned higher education institutions (HEIs), pharmacy programs and internships.

結果:

ブラジルの薬学部プログラムの期間の中央値は 10 学期で、学生には 6 学期以降、中央値で 6 回のインターンシップを要求し、合計 826 時間となっています。これらのプログラムでは、インターンシップの総時間数やインターンシップが開始される学期など、インターンシップの内容に統一性がありません。薬学系のインターンシップでは、外来・地域薬剤師、臨床分析、薬学技術の分野が多く、臨床分析の方が時間数が多い。公立と私立の高等教育機関では、カリキュラムの中でインターンシップの手順が異なるため、ブラジルの様々な地域では同質のものは存在しない。

Results: Pharmacy undergraduate programs in Brazil have a median duration of 10 semesters, requiring from students a median of 6 internships, from the 6 semester on, totalizing 826 hours. The programs lack uniformity among their internships, mainly regarding total hours and the semester in which internships start. The pharmacy internships cover, in greater number, the areas of outpatient and community pharmacy, clinical analysis, and pharmaceutical technology, respectively, being clinical analysis the area with more hours. Public and private HEIs have different internship proceedings in their curricula, hence no homogeneity among them in the different regions of Brazil.

結論:

本研究では、ブラジルにおける薬学プログラムの多様性をインターンシップという文脈で示し、ここ数十年の薬剤師の研修と活動を振り返った。このテーマの理解を深めるためには、さらなる研究が必要である。

Conclusions: This study demonstrates the diversity of pharmacy programs in Brazil in the context of internships, reflecting on the training and the activity of pharmacists in recent decades. Further studies are needed to deepen the understanding of this theme.

Copyright: © Pharmacy Practice.