あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Noise Health.2019 Mar-Apr;21(99):83-95. NoiseHealth_2019_21_99_83_280487. doi: 10.4103/nah.NAH_15_19.

聴覚障害児のための学校におけるインド人の教室での聴き取り状況のプロファイリング

Profiling indian classroom listening conditions in schools for children with hearing impairment.

  • Gomathi Saravanan
  • Heramba G Selvarajan
  • Bradley McPherson
PMID: 32174643 PMCID: PMC7158895. DOI: 10.4103/nah.NAH_15_19.

抄録

序章:

最適な教室音響環境は、聴覚障害のある子供たちが学業上の成功を収めるために不可欠である。本研究の目的は、発展途上国の聴覚障害児を対象とした学校における教室の聴力状況を概観することである。

Introduction: An optimal classroom acoustic environment is essential for children with hearing impairment to achieve academic success. The aim of the present study is to provide an overview of classroom listening conditions in schools for children with hearing impairment in a developing country context.

材料と方法:

インドのチェンナイにある4つの学校の37教室で騒音レベルを測定した。教師の発話レベルを測定し、教室の発話対雑音比(SNR)データを得た。残響時間は各教室ごとに推定した。

Materials and Methods: Noise levels were measured in 37 classrooms from four schools in Chennai, India. Teacher speech levels were measured to obtain classroom speech to noise ratio (SNR) data. The reverberation time was estimated for each classroom.

結果:

すべての教室で平均騒音レベルと残響時間が推奨最大レベルを超えていました。測定されたSNRは、聴覚障害のある子供たちにとって最適なものではありませんでした。教室を観察した結果、音響処理が不十分であることが明らかになった。

Results: The mean noise level and reverberation time in all classrooms exceeded recommended maximum levels. The measured SNRs were not optimal for children with hearing impairment. Observations of the classrooms revealed that acoustical treatments were inadequate.

結論:

その結果、インドの聴覚障害児を対象とした学校では、教室の音環境を改善するための対策を講じるべきであることが示された。また、最適でない教室での音環境を緩和する可能性のある解決策についても議論されている。

Conclusion: The results indicated that Indian schools for children with hearing impairment should take steps to improve classroom listening environments. Possible solutions that may alleviate suboptimal classroom sound environments are discussed.