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日本語AIでPubMedを検索

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Am. J. Ind. Med..2020 02;63(2):180-187. doi: 10.1002/ajim.23072.Epub 2019-11-14.

オーストラリアのトラック運転手における業務上の負傷および疾病後の医療サービス利用のパターン。潜在クラス分析

Patterns of health service use following work-related injury and illness in Australian truck drivers: A latent class analysis.

  • Ting Xia
  • Ross Iles
  • Sharon Newnam
  • Dan I Lubman
  • Alex Collie
PMID: 31725184 DOI: 10.1002/ajim.23072.

抄録

目的:

業務上の傷病を持つトラック運転手における医療サービス利用(HSU)のパターンを特定し、ケアのパターンに関連する人口統計学的および業務上の要因を特定すること。

OBJECTIVES: To identify patterns of health service use (HSU) in truck drivers with work-related injury or illness and to identify demographic and work-related factors associated with patterns of care.

方法:

ビクトリア州で2004年から2013年の間に申し立てられたトラック運転手の労働者災害補償請求をすべて対象とした。HSUのエピソードは施術者のタイプによって分類された。HSUのパターンが異なる利用者のプロファイルを識別するために潜在クラス分析を使用した。多項ロジスティック回帰を用いて、潜在クラスと予測因子との関連を検討した。

METHOD: All accepted workers' compensation claims from truck drivers lodged between 2004 and 2013 in Victoria were included. Episodes of HSU were categorised according to practitioner type. Latent class analysis was used to identify the distinct profiles of users with different patterns of HSU. Multinomial logistic regression was used to examine the associations between latent class and predictors.

結果:

HSU の 4 つのプロファイルが確認されました。(a) 低サービス利用者(サンプルの 55%)は、若く、休業に至らなかった怪我をしていて、筋骨格系以外の症状を持っている人が多い; (b) 高サービス利用者(10%)は、45~64 歳、大都市に住んでいて、筋骨格系の症状で休業に至った人が多かった。(c) 理学療法利用者(25%)は、45~64 歳、大都市に住んでおり、非外傷性の怪我をして仕事を休んだことがある人が多かった。

RESULTS: Four profiles of HSU were identified: (a) Low Service Users (55% of the sample) were more likely to be younger, have an injury that did not result in time off work and have conditions other than a musculoskeletal injury; (b) High Service Users (10%) tended to be those aged between 45 and 64 years, living in major cities with musculoskeletal conditions that resulted in time off work; (c) Physical Therapy Users (25%) were more likely to be aged between 45 and 64 years, live in major cities and have nontraumatic injuries that resulted in time off work; and (d) GP/Mental Health Users (10%) were more likely to be over 24 years of age, from the lowest socioeconomic band, be employed by smaller organizations and be claiming benefits for a mental health condition.

結論:

本研究では、トラック運転手が業務上負傷した場合のHSUのカテゴリーを明らかにした。この結果は、トラック運転手の健康的な労働力を維持するために、労働安全衛生促進に優先順位をつけるために使用することができる。

CONCLUSIONS: This study identified distinct categories of HSU among truck drivers following work-related injury. The results can be used to prioritize occupational health and safety promotion to maintain a healthy truck driver work force.

© 2019 Wiley Periodicals, Inc.