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日本語AIでPubMedを検索

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Am J Audiol.2019 Dec;28(4):1052-1058. doi: 10.1044/2019_AJA-19-0060.Epub 2019-10-23.

聴覚科臨床指導医におけるカウンセリングスキルの促進.専門能力開発のための考察

Promoting Counseling Skills in Audiology Clinical Supervisors: Considerations for Professional Development.

  • Karen Muñoz
  • Clarissa W Ong
  • John Whicker
  • Michael Twohig
PMID: 31644313 DOI: 10.1044/2019_AJA-19-0060.

抄録

目的 カウンセリング能力開発のための臨床監督は可変的であり、患者中心のケアコミュニケーションを学ぶ学生の能力を損なう可能性がある。本研究では、臨床聴力指導者を対象に、実際の臨床現場でのカウンセリング行動に関するコンサルテーションとフィードバックセッションの有効性を評価することを目的とした。また、参加者の経験や、聴覚学の大学院研修プログラムにおけるカウンセリングコミュニケーションを向上させるためのカウンセリング介入の改善提案についての質的データを収集した。方法 同時進行性のない複数のベースラインデザインを用い、カウンセリング介入を時差をつけて同時進行イベントや時間経過の影響をコントロールした。結果 2人の参加者ではカウンセリング行動の増加が小さいが確実に認められたが、3人目の参加者ではカウンセリング行動の増加が大きいが安定していなかった。参加者からは、短いフィードバックセッションは有用であったとの報告があったが、カウンセリングを受ける際の障壁として、カウンセリングの予約が重なった場合にカウンセリングにどれくらいの時間がかかるのかという不安があるとの報告もあった。結論 臨床聴力検査指導医は、定期的なフィードバックを受けることで、実生活でのカウンセリングスキルを向上させることができた。今後のカウンセリングスキルを強化するためには、さらに体制を整える必要があるかもしれない。

Purpose Clinical supervision for counseling skill development can be variable and can undermine student ability to learn patient-centered care communication. The current study aimed to evaluate the effectiveness of consultation and feedback sessions on counseling behavior, in actual clinical practice, among clinical audiology supervisors. We also collected qualitative data on participants' experiences and suggestions for improving the counseling intervention to increase counseling communication in audiology graduate training programs. Method We used a noncurrent multiple baseline design and staggered the counseling intervention to control for effects of concurrent events and passage of time. Results Two participants showed small but reliable increases in counseling behavior, whereas the 3rd participant showed bigger but less stable increases in counseling. Participants reported that brief feedback sessions were helpful; however, they also mentioned barriers to counseling, such as worries with how much time counseling could take when they have back-to-back appointments. Conclusion Clinical audiology supervisors were able to improve their counseling skills in real-life sessions with regular feedback. More structure may be needed to strengthen future counseling skills.