あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Aggress Behav.2020 Jan;46(1):116-126. doi: 10.1002/ab.21870.Epub 2019-10-18.

教師に対する身体的攻撃。前兆、行動、および結果

Physical aggression toward teachers: Antecedents, behaviors, and consequences.

  • Susan D McMahon
  • Eric Peist
  • Jacqueline O Davis
  • Kailyn Bare
  • Andrew Martinez
  • Linda A Reddy
  • Dorothy L Espelage
  • Eric M Anderman
PMID: 31628678 DOI: 10.1002/ab.21870.

抄録

学校での暴力は、さまざまな形で発生する公衆衛生上の重大な懸念である。身体的攻撃は、重篤な身体損傷や長期的な悪影響を引き起こす可能性があり、教師と生徒の両方が身体的攻撃をかなりの割合で経験しています。教師の身体的攻撃の経験を調査した研究はほとんどない。有病率を超えた研究は限られており、これらの事件を取り巻く引き金と結果についてはほとんどわかっていない。この質的調査では、教師に向けられた身体的攻撃の事件がどのように展開されるかを理解するために、前兆-行動-結果(A-B-C)の枠組みを使用した。サンプルには、匿名のオンライン調査に記入し、身体的攻撃の経験に至るまでの出来事とその後の出来事を記述した193人の小・中等教育の教師が含まれています。従来の内容分析を用いて、喧嘩の別れ、しつけ、指示などの共通の前兆と、生徒の退学、学校職員の関与、積極的な結果、不作為などの共通の結果を特定した。さらに分析を行った結果、身体的攻撃事件に共通する7つのA-B-Cパターンが明らかになり、それらが強調され、議論された。教師による暴力に対するA-B-Cフレームワークの有用性については、研究、実践、政策への影響とともに説明されている。教師に対する身体的攻撃の事件を取り巻く状況を探ることは、暴力の予防と介入のために有用な情報を提供する。

School violence is a significant public health concern that occurs in many forms. Physical aggression can cause serious bodily injury and long-term negative effects, and both teachers and students experience significant rates of physical aggression. There are few studies examining teachers' experiences of physical aggression. Studies that go beyond prevalence are limited, and we know little about the triggers and consequences that surround these incidents. This qualitative investigation used an antecedent-behavior-consequence (A-B-C) framework to understand how incidents of physical aggression directed toward teachers unfold. The sample included 193 elementary and secondary teachers who completed an anonymous, online survey and described events leading up to and following their experiences with physical aggression. Using conventional content analysis, we identified common antecedents, such as breaking up fights, discipline, and directives, and common consequences, such as student removal, school staff involvement, positive outcomes, and inaction. Further analyses revealed seven common A-B-C patterns among physical aggression incidents that are highlighted and discussed. Utility of the A-B-C framework for teacher-directed violence is described, along with implications for research, practice, and policy. Exploring the context surrounding incidents of physical aggression directed against teachers provides useful information for violence prevention and interventions.

© 2019 Wiley Periodicals, Inc.