あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Br J Hosp Med (Lond).2019 Oct;80(10):600-604. doi: 10.12968/hmed.2019.80.10.600.

トランザクション分析を臨床リーダーシップモデルにマッピングします

Mapping transactional analysis to clinical leadership models.

  • Prarthana Thiagarajan
  • Judy McKimm
PMID: 31589507 DOI: 10.12968/hmed.2019.80.10.600.

抄録

今日のNHSのリーダーは、需要の増加、凍結された資源配分、説明責任の増大を調整しなければならないという手に負えない課題に直面しています。NHS 自体が不安定な政治的・社会経済的状況の結節点にあるように、NHS の将来の成功は、卓越性を育成し、医療チーム内および医療チーム間のオープンなコミュニケーションを奨励し、模範的なリーダーシップとフォロワーシップを通じて労働力を鼓舞する能力に大きく依存しています。これらの努力の鍵を握るのは「現場」の臨床医であり、患者やスタッフとの日常的な交流が、一般的な文化を形成し、質の向上とリーダーシップのイニシアチブを通じて進歩を促進するのに役立っています。この論文では、医師がさまざまなコミュニケーションスタイルへの洞察力を養い、その使用を最適化するために、どのようにして専門的な開発にトランザクション分析を組み込むことができるかを検討している。著者は、トランザクション分析エゴの状態モデルの作業知識は、患者の転帰と労働力の相互作用を最適化することを視野に入れて、ヘルスケアチーム内で、そして全体で効果的なコミュニケーション、リーダーシップとフォロワーシップを強化することができることを提案しています。

Leaders in today's NHS face the unenviable task of reconciling rising demand, frozen resource allocation and increasing accountability. As the NHS itself stands at the nexus of an unstable political and socioeconomic landscape, its future success relies largely on its ability to nurture excellence, to encourage open communication within and across health-care teams, and to inspire its workforce through exemplary leadership and followership. Key to these endeavours are clinicians on the 'shop floor', whose daily interactions with patients and staff help to shape prevailing culture and drive progress through quality improvement and leadership initiatives. This article considers how transactional analysis can be incorporated into professional development to help doctors develop insight into and optimize the use of different communication styles. The authors propose that a working knowledge of the transactional analysis ego state model can enhance effective communication, leadership and followership within and across health-care teams, with a view to optimizing patient outcomes and workforce interactions.