あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
World Neurosurg.2019 Jul;127:e707-e716. S1878-8750(19)30926-X. doi: 10.1016/j.wneu.2019.03.246.Epub 2019-04-01.

サブインターンシップ準備のための脳神経外科合宿。初開催のコースからの教訓

Neurosurgery Training Camp for Sub-Internship Preparation: Lessons From the Inaugural Course.

  • Ryan E Radwanski
  • Graham Winston
  • Iyan Younus
  • Mahmoud ElJalby
  • Melissa Yuan
  • Yuna Oh
  • Sadiye Buse Gucer
  • Caitlin E Hoffman
  • Philip E Stieg
  • Jeffrey P Greenfield
  • Susan C Pannullo
PMID: 30947014 DOI: 10.1016/j.wneu.2019.03.246.

抄録

目的:

歴史的に、神経外科の医学生教育では、一般的に、サブインターンシップを開始し、脳神経外科のマッチを申請する前に、正式な臨床経験を最小限に抑え、研究プロジェクトへの学生の関与を制限してきました。その結果、一般的に学生は臨床脳神経外科学に触れる機会が少なく、最低限の習熟度を身につけることができていませんでした。そこで、医学生が脳神経外科活動やサブインターンシップに参加するための準備を充実させるために、医学生合宿を実施しました。

OBJECTIVE: Historically, medical student education in neurological surgery has generally limited student involvement to assisting in research projects with minimal formal clinical exposure before starting sub-internships and application for the neurosurgery match. Consequently, students have generally had little opportunity to acquire exposure to clinical neurosurgery and attain minimal proficiency. A medical student training camp was created to improve the preparation of medical students for the involvement in neurological surgery activities and sub-internships.

方法:

1 日間のコースは、午前中の一連の講義、対話型のレジデントランチパネル、午後の実習セッションで構成されています。学生は、コース開始前とコース終了後に、臨床脳神経外科学のいくつかの分野における自信度についての自己評価アンケートに記入しました。

METHODS: A 1-day course was held at Weill Cornell Medicine, which consisted of a series of morning lectures, an interactive resident lunch panel, and afternoon hands-on laboratory sessions. Students completed self-assessment questionnaires regarding their confidence in several areas of clinical neurosurgery before the start of the course and again at its end.

結果:

調査したすべてのスキル分野において、自己申告による自信の有意な増加が観察された。全体的に、その後の数週間でサブインターンシップを開始する4年生の新入生は、脳神経外科の選択的ローテーションへの準備が大幅に増加したことを報告した。

RESULTS: A significant increase in self-assessed confidence was observed in all skill areas surveyed. Overall, rising fourth year students who were starting sub-internships in the subsequent weeks reported a substantial increase in their preparedness for the elective rotations in neurosurgery.

結論:

医学生の臨床脳神経外科への準備を改善することができる。脳神経外科に入学する医学生の知識と技術のギャップを改善するためには、今回紹介した合宿のような単日コースが有効である。この年次プログラムに加えて、医学生教育全体を通して臨床および研究能力を向上させるための取り組みを開発すべきである。

CONCLUSIONS: The preparation of medical students for clinical neurosurgery can be improved. Single-day courses such as the described training camp are an effective method for improving knowledge and skill gaps in medical students entering neurosurgical careers. Initiatives should be developed, in addition to this annual program, to increase the clinical and research skills throughout medical student education.

Copyright © 2019 Elsevier Inc. All rights reserved.