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日本語AIでPubMedを検索

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J. Acoust. Soc. Am..2019 02;145(2):1117. doi: 10.1121/1.5090493.

患者体験を向上させるための病院サウンドスケープの評価

Evaluating hospital soundscapes to improve patient experience.

  • Jay M Bliefnick
  • Erica E Ryherd
  • Rebecca Jackson
PMID: 30823810 DOI: 10.1121/1.5090493.

抄録

病院のサウンドスケープは、アラーム、医療機器、ユニット内の継続的な活動のため、音響的に評価するのが難しい環境である可能性があります。退院後に実施されるHCAHPS(Hospital Consumer Assessment of Healthcare Providers and Systems)調査で病院での経験を評価する際には、患者は日常的にこれらのサウンドスケープが悪いと認識している。この研究では、HCAHPSの「静けさ」性能が大きく異なる5つの病院ユニットを分析した。音圧レベルは、15の病室と5つの看護ステーションで24時間にわたって測定された。HCAHPS「病院環境の静粛性」の患者調査データを部屋レベルの音響データと相関させ、病院のサウンドスケープの状況についての患者の知覚に関連した音響指標を明らかにしました。統計的に相関が認められた指標には、患者室のLAレベルの絶対値が含まれており、平均LAレベルが35dBA以下のユニットでは、特定の低周波オクターブバンドと発生率に加え、HCAHPS静粛性スコアが有意に高いことがわかりました。他の多くの標準的な音響指標(LA、LA、LC、LAなど)は、測定された音響データとHCAHPS静粛性患者の反応との間に統計的な相関関係は認められませんでした。全体として、この研究は病院の騒音と患者満足度の間に潜在的な関係があることを示唆しています。

Hospital soundscapes can be difficult environments to assess acoustically due to alarms, medical equipment, and the continuous activity within units. Routinely, patients perceive these soundscapes to be poor when rating their hospital experience on HCAHPS (Hospital Consumer Assessment of Healthcare Providers and Systems) surveys administered after discharge. In this study, five hospital units of widely varying HCAHPS "quietness" performance were analyzed. Sound pressure levels were measured in 15 patient rooms and 5 nursing stations over 24-h periods. HCAHPS "quietness of the hospital environment" patient survey data were correlated with measured acoustical data at a room-level, revealing acoustical metrics linked to patient perceptions of hospital soundscape conditions. Metrics found to be statistically correlated (p < 0.05) included the absolute LA levels in patient rooms, which found significantly higher HCAHPS quietness scores in units with average LA levels below 35 dBA, in addition to specific low frequency octave bands and occurrence rates. Many other standard acoustical metrics (such as LA, LA, LC, and LA) were not found to be statistically correlated between measured acoustical data and HCAHPS quietness patient responses. Taken as a whole, this study provides insights into the potential relationships between hospital noise and patient satisfaction.