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日本語AIでPubMedを検索

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Temperature (Austin).2018;5(3):276-292. 1468205. doi: 10.1080/23328940.2018.1468205.Epub 2018-05-23.

密閉された高温の車内での小児の熱収支に対する日射の影響を評価する

Evaluating the impact of solar radiation on pediatric heat balance within enclosed, hot vehicles.

  • Jennifer K Vanos
  • Ariane Middel
  • Michelle N Poletti
  • Nancy J Selover
PMID: 30377643 PMCID: PMC6204985. DOI: 10.1080/23328940.2018.1468205.

抄録

高温の車内に取り残された子供による小児死亡は、予防可能な公衆衛生上の重大な懸念事項であり続けている。本研究の目的は、暑い日に車内に取り残された2歳児のエネルギーバランスと体温(T)に対する車の種類、1日の時間帯、日射量(日または日陰)の影響を実証することである。アリゾナ州テンピの日向または日陰の6台の車内で車内温度と相対湿度を収集した。これらの変数と放射線量の推定値を用いて、約60分にわたる76回の測定サイクルにおける人間のエネルギーバランスと最終的なTを推定した。定常時の室内温度は、日陰と日向でそれぞれ平均39.5℃と47.6℃であった。人体の比熱に基づいて、日陰または日向車での60分後の平均温度はそれぞれ38.2±0.29℃、39.1±0.41℃に達し、日向車では全日にわたって、日陰のミニバンでは最終温度が有意に高くなると推定された。2時間への外挿は、太陽の下での熱損傷をもたらすと推定される。結果は、暑くて乾燥した環境下での子供の熱バランスに対する放射線の影響を示している。現実の状況では、子ども、発車環境、気候(例:湿度が高いか乾燥しているか)の違いを認識することが重要であり、車両熱中症の統計で示されているように、どのような車両の車内に放置された子どもでも、忘れてしまうと致死的な体温を経験する可能性があることを認識することが重要である。これらの知見は、一般の人々へのメッセージングを改善し、傷害や死亡を防ぐための政策行動や技術の採用の必要性を強化する可能性がある。

Pediatric deaths due to children being left in hot cars remain a significant yet preventable public health concern. The current study aims to demonstrate the influence of vehicle type, time of day, and solar exposure (sun or shade) on the energy balance and core temperature (T) of a hypothetical two-year old boy left in a vehicle on a hot day. Cabin temperatures and relative humidity were collected within six enclosed vehicles under sun or full shade in Tempe, Arizona. These variables and radiation estimates were used to estimate the human energy balance and final T across 76 measurement cycles lasting approximately 60minutes. Interior temperatures averaged 39.5°C and 47.6°C in the shade and sun, respectively, at steady-state. Based on the specific heat of a human body, the average T after 60 minutes in shaded or sun-exposed vehicles was estimated to reach 38.2±0.29°C and 39.1±0.41°C, respectively, with a significantly higher final T in sun-exposed vehicles across all days and in the shaded minivan. Extrapolation to 2 hours is estimated to result in heat injury in the sun. Results demonstrate the influence of radiation on a child's thermal balance in a hot and dry environment. In real-world situations, it is critical to acknowledge variability between children, the starting car environment, and climate (e.g., humid versus dry), and that a child left in any vehicle car can experience potentially lethal core temperatures if forgotten, as shown by vehicular heat stroke statistics. Findings may improve public messaging and reinforce the need for policy action and technological adoption to prevent injury and death.