あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
J Psychiatr Ment Health Nurs.2018 Oct;25(8):496-505. doi: 10.1111/jpm.12495.Epub 2018-09-21.

精神科入院中の正看護師によるタバコ離脱およびニコチンガム使用に関する患者教育の改善。実現可能性のある研究

Improving patient education about tobacco withdrawal and nicotine gum use by registered nurses in inpatient psychiatry: A feasibility study.

  • Erin Muladore
  • Jill A Brown
  • Judy Haefner
  • Barbara Kupferschmid
PMID: 30129262 DOI: 10.1111/jpm.12495.

抄録

この問題について何が知られているか:多くの精神科入院患者がたばこを使用しているが、ほとんどの精神科病院ではたばこの使用を禁止している。精神科の看護師は、タバコの離脱症状を最善の方法で管理するために患者をどのように指導するかについて、十分な教育を受けていない。この論文は既存の知識に何を追加しますか?タバコの離脱症状とニコチンガムを使用するための最良の方法についての簡単な教育介入を受けた精神科看護師は、これらのトピックについて患者に教えるための準備ができているかもしれません。その結果、患者は入院中にニコチンガムをより頻繁に使用するようになり、患者だけでなくスタッフの転帰も改善されます。実践への影響は何ですか?精神科看護師を対象とした簡単な教育的介入は、タバコを使用している精神科入院患者に良い結果をもたらす可能性があります。入院中にたばこの使用を止めることに肯定的な経験をした患者は、その後、生涯にわたるたばこの禁煙に取り組む可能性が高くなるかもしれません。この実現可能性のある研究の結果は、ここで紹介した研究をベースにした追加研究が必要であることを示している。

WHAT IS KNOWN ON THE SUBJECT?: Many psychiatric inpatients use tobacco, but most psychiatric hospital units prohibit tobacco use. Psychiatric nurses do not receive adequate education about how to teach patients to best manage tobacco withdrawal symptoms. WHAT DOES THIS PAPER ADD TO EXISTING KNOWLEDGE?: Psychiatric nurses who receive a brief educational intervention about tobacco withdrawal symptoms and best practices for using nicotine gum may be more prepared to teach patients about these topics. In turn, patients may use nicotine gum more often during their hospitalization, leading to improved outcomes for them as well as for staff. WHAT ARE THE IMPLICATIONS FOR PRACTICE?: A simple educational intervention aimed at psychiatric nurses can result in positive outcomes for psychiatric inpatients who use tobacco. Patients who have a positive experience with stopping tobacco use while hospitalized may be more likely to commit to lifelong tobacco cessation afterwards. The results of this feasibility study demonstrate that additional research that builds on the work presented here is warranted.

ABSTRACT:

はじめに 米国のほとんどの精神科施設では、タバコの使用が禁止されているにもかかわらず、多くの精神科入院患者がタバコの使用者である。精神科看護師は、タバコ依存を管理するための最良の方法についての教育が不十分であると報告している。目的 ニコチンガムの効果的な使用だけでなく、タバコ依存を管理するための最良の方法について患者を教育する能力を向上させるために設計された精神科看護師のための教育介入の実現可能性を探る。方法 地域病院の精神科入院病棟の14名の看護師を対象とした教育を行った。介入の成果を探るために、介入前と介入後の患者グループのチャートレビューを実施した。結果 介入後、患者はより多くの教育を受け、ニコチンガムの使用頻度が増加した。しかし、介入前の患者群と介入後の患者群の間に統計的に有意な差は認められなかった。議論 タバコ離脱症状を管理するためのベストプラクティスについて看護師を教育することは、ポジティブな結果をもたらす可能性がある。既存の研究では、長期的な実践の変化を確実にするためのサポートと構造が提供されたときに、そのような介入が最も効果的である可能性があることが示唆されている。実践への示唆 この実現可能性研究では、短い看護師教育介入が精神科入院患者のタバコ離脱経験を改善する可能性があることが示されている。現在のプロジェクトを発展させた将来の研究が必要である。

ABSTRACT: Introduction Tobacco use is prohibited in most psychiatric facilities in the United States, yet many psychiatric inpatients are tobacco users. Psychiatric nurses have reported inadequate education about best practices for managing tobacco dependence. Aim To explore the feasibility of an educational intervention for psychiatric nurses designed to improve their ability to educate patients about best practices for managing tobacco dependence, as well as effective use of nicotine gum. Method Fourteen nurses on a psychiatric inpatient unit at a community hospital were educated about the targeted topics. Chart reviews of nonequivalent pre-intervention and post-intervention patient groups were conducted to explore the outcomes of the intervention. Results Patients received more teaching, and used nicotine gum more often, following the intervention. However, no statistically significant differences between the pre-intervention and post-intervention patient groups were found. Discussion Educating nurses about best practices for managing tobacco withdrawal symptoms may have positive outcomes. Existing research suggests that such interventions may be most effective when support and structure are provided to ensure long-term practice changes. Implications for practice This feasibility study demonstrates that a brief nurse education intervention has the potential to improve the experience of tobacco withdrawal for psychiatric inpatients. Future research that expands upon the current project is warranted.

© 2018 John Wiley & Sons Ltd.