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臨床現場におけるリスクマネジメント。第3部.クラウンとブリッジ
Risk management in clinical practice. Part 3. Crowns and bridges.
PMID: 20706245
抄録
間接修復物の提供は、歯科の他のどの分野よりも多くの苦情や訴訟と関連しています。本シリーズの第3部では、そのような苦情の原因となり得るものを明らかにします。臨床評価から治療までの各段階を調査し、特に審美歯科に関連して、慎重に対処しない場合に訴訟の引き金となる可能性がある分野を強調する。本稿は、著者らの個人的な経験から得られた臨床例で説明されている。患者の期待が高まる中、質の高い歯科医療を提供することへのプレッシャーはかつてないほど高く、今後も衰えることはないだろう。
Provision of indirect restorations is associated with more complaints and litigation than any other area of dentistry. In the third part of this series we identify possible causes of such complaints. We explore each of the stages from clinical assessment to treatment, highlighting areas which may trigger litigation when they are not addressed carefully - particularly in relation to cosmetic dentistry. The article is illustrated with clinical examples drawn from the authors' personal experience. With patients' ever-increasing expectations, the pressure to deliver quality dentistry has never been higher and will not diminish.