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日本語AIでPubMedを検索

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Percept Mot Skills.2003 Feb;96(1):43-8. doi: 10.2466/pms.2003.96.1.43.

歯の色:魅力と年齢の判断に及ぼす影響

Tooth color: effects on judgments of attractiveness and age.

  • Alexis Grosofsky
  • Sarah Adkins
  • Robert Bastholm
  • Leif Meyer
  • Lisa Krueger
  • Joshua Meyer
  • Peter Torma
PMID: 12705508 DOI: 10.2466/pms.2003.96.1.43.

抄録

歯のホワイトニングは、非常に人気のある処置となっています。ホワイトニング製品の広告では、黄色の歯よりも白い歯の方が魅力的だと言われています。我々はこの考えを実証的に検証するために、男性と女性のターゲットの写真の歯の色を操作した。実験1では、被験者の魅力度評価は歯の色に影響されなかった。実験2では、魅力度と年齢評価の間に負の相関があり、年齢が高いと判断されたターゲットは魅力度が低いと評価された。歯を白くすることで、自尊心や自信が高まるなどの別の効果がない限り、歯を白くする処置や製品は、他人に対する魅力の増加とは関連しないと考えられる。

Tooth whitening has become a very popular procedure. Advertisements for whitening products imply that whiter teeth are more attractive than yellower teeth. We tested this idea empirically by manipulating the tooth color of pictures of male and female targets. Participants' ratings of attractiveness were not influenced by tooth color. Exp. 2 yielded a negative correlation between attractiveness and age ratings: targets judged to be older were rated as less attractive. Unless whiter teeth help in some other way, e.g., improved self-esteem or confidence, it seems that tooth whitening procedures or products are not associated with increased attractiveness to others.