あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
J Clin Transl Sci.2025;9(1):e80.

衡平性のための取り組みプラス:患者・コミュニティ参加型の研究体制、方針、実践を維持するための学術保健センターの変革

Engage for equity plus: Transforming academic health centers to sustain patient/community engaged research structures, policies, and practices.

PMID: 40384751

抄録

はじめに:

地域住民参加型研究(CBPR)と患者・地域住民参加型研究(P/CEnR)は、特に恵まれない人々の健康格差を改善する効果的なアプローチであることが示されている。CBPRの科学は、効果的な介入につながる有望なパートナーの実践を実証しているが、学術保健センター(AHC)内で患者/コミュニティ研究を創設し、持続させるには、制度的、構造的な障壁がある。この分野が成熟するにつれて、コミュニティが自らの研究課題と優先事項を設定できるように、患者/コミュニティのリーダーシップを強化する必要性が高まっている。

INTRODUCTION: Community-based participatory research (CBPR) and patient/ community engaged research (P/CEnR) are shown to be effective approaches that improve health inequities, particularly among disadvantaged populations. While the science of CBPR demonstrates promising partnering practices that lead to effective interventions, there are institutional and structural barriers to creating and sustaining patient/community research within academic health centers (AHCs). As the field matures, there is a growing need to enhance patient/community leadership so that communities can set their own research agendas and priorities.

方法:

Engage for Equity PLUSは、P/CEnRのための研究基盤を強化するために、学術界、地域社会、患者のパートナーからなるチャンピオンチームを支援し、AHCを変革することを目的としたエンゲージメント介入を実施することで、これらの課題に取り組もうとした。本論文では、E2PLUSが、スタンフォード医科大学、フレッド・ハッチンソン/ワシントン大学がんコンソーシアム、モーハウス医科大学のチャンピオンチームが、コーチング、ワークショップ、状況データ分析、実践コミュニティを通じて、どのように組織変革戦略を追求することを可能にしたのかについて、質的なケーススタディ分析を用いて記述する。

METHODS: Engage for Equity PLUS sought to address these challenges by implementing an engagement intervention aimed at transforming AHCs through supporting champion teams of academic, community, and patient partners to strengthen research infrastructures for P/CEnR. This paper uses a qualitative, case study analysis to describe how E2PLUS enabled champion teams at Stanford School of Medicine, Fred Hutchinson/University of Washington Cancer Consortium, and Morehouse School of Medicine to pursue institutional change strategies through coaching, workshops, contextual data analysis, and a community of practice.

結果:

本論文では、a) 状況的条件に対する批判的な意識を生み出す中核として、組織的データ収集を用いること、b) 提唱と達成可能な行動のためのチャンピオンチームを触媒として条件を活用するために、実行可能なE2PLUS戦略を実施すること、c) 変化を促す上で患者/コミュニティメンバーの重要な役割を特定すること、d) 継続的な集団的内省の役割、によって、E2Plusがどのように変化のターゲットを特定するのに役立ったかについて、主要なテーマを説明する。

RESULTS: This paper describes key themes of how E2Plus helped identify targets of change by a) using institutional data collection as core to generating critical consciousness of contextual conditions; b) implementing feasible E2PLUS strategies to leverage conditions for catalyzing a champion team for advocacy and achievable actions; c) identifying the critical role of patients/community members in stimulating change; and d) the role of continual collective reflection.

結論:

持続可能なコミュニティ/患者参加型の研究方針と実践を目指す他のAHCにとって、E2 PLUSが持つ全体的な意味について考察する。

CONCLUSION: We discuss the overall implications for E2 PLUS for other AHCs working toward sustainable community/patient engaged research policies and practices.