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J Am Coll Health.2021 Oct;:1-6.

マインドフルネス瞑想を取り入れたリラクゼーションコースが大学生のストレス、レジリエンス、コーピング、マインドフルネスに及ぼす影響を複数年にわたって調査した結果

Multi-year investigation of a relaxation course with a mindfulness meditation component on college students' stress, resilience, coping and mindfulness.

PMID: 34670109

抄録

目的:

マインドフルネス瞑想の要素を取り入れたリラクゼーションコースの効果を、事前テストと事後テストの2グループに分けて、非無作為化研究デザインで検討する。

OBJECTIVE: Examine the effects of a relaxation course with a mindfulness meditation component in a two-group pre-test and post-test non-randomized study design.

対象者:

18~43歳の学部生219名(実験群:103名、対照群:116名)。

PARTICIPANTS: Participants included 219 undergraduate students (experimental group:  = 103; control group:  = 116), 18-43 years old.

研究方法:

介入の開始時と終了時に、ストレス、レジリエンス、コーピング、マインドフルネスの測定を行った。

METHODS: Completion of measures of stress, resilience, coping and mindfulness at the beginning and end of the intervention.

結果:

独立したサンプルテストによる分析の結果、実験群は対照群に比べて、ストレスと不適応な対処が統計的に有意に減少し、レジリエンスが増加したことが明らかになった。

RESULTS: The independent sample -test analysis revealed a statistically significant decrease in stress and maladaptive coping, and an increase in resilience in the experimental group compared to the control group.

結論:

介入後、生活機能の向上に関連する要因にプラスの影響を与え、効果が認められた。クラスルームベースの介入は、学生にとって有益であると考えられる。

CONCLUSION: Benefits were observed following the intervention by positively impacting factors associated with increased functioning in life. Classroom-based interventions could be considered beneficial for students.