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キャストポストとコア、コンプリートクラウンで修復された歯の荷重疲労
Load fatigue of teeth restored with cast posts and cores and complete crowns.
PMID: 7575967
抄録
25本の中切歯を5群に分け,完全鋳造冠を作製した.試験歯は,フェルールの高さを0.5mmから2.0mmまで0.5mm刻みで変化させて鋳造ダボコアを作製した.対照歯5本には鋳造ダボコアを装着しなかった.4.0kgの荷重を各修復歯の長軸に対して135°の角度でかけた.この荷重は1分間に72サイクルの速度で周期的に加えられた。荷重の印加位置は,すべてのクラウンのワックスがけに使用されたワックスジグによってあらかじめ決定された.主変数はフェルールの長さであった。独立変数は、予備破損を起こすのに必要な荷重サイクル数であった。予備破壊とは,クラウンと歯との間のセメント層が失われることである.予備破壊の証拠を得るために電気抵抗歪みゲージを使用した.この研究の結果、0.5mmと1.0mmのフェルールは、1.5mmと2.0mmのフェルールおよび対照歯よりも有意に低いサイクル数で破損することが示されました。
Twenty-five extracted human central incisors were divided into five groups and prepared for complete cast crowns. Test teeth had cast dowel cores fabricated with the ferrule height varying from 0.5 to 2.0 mm in 0.5-mm increments. The five control teeth did not have cast dowel cores. A 4.0-kg load was applied to each of the restored teeth at an angle of 135 degrees to the long axis of each tooth. This load was applied cyclically at a rate of 72 cycles per minute. The load application point was predetermined by a waxing jig that was used to wax all crowns. The primary variable was the ferrule length. The independent variable was the number of load cycles required to create preliminary failure. Preliminary failure was defined here as the loss of the sealing cement layer between crown and tooth. An electrical resistance strain gauge was used to provide evidence of preliminary failure. The results of this study showed that the 0.5 mm and 1.0 mm ferrule lengths failed at a significantly lower number of cycles than the 1.5 mm and 2.0 mm ferrule lengths and control teeth.