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身分政治は道徳政策の起源である
Status politics is the origin of morality policy.
PMID: 37987574
抄録
階級」と「身分」を区別した上で、身分政治に関する初期の、しかし短命に終わった社会学的文献を概観する。このアプローチは支持を失ったが、道徳的基盤理論(MFT)は道徳政策を地位政治に結びつける新たな機会を提供している。5つの道徳的基盤(配慮、公正、忠誠、権威、神聖さ)のどれもが地位をめぐる対立を引き起こす可能性があるが、多くの場合、神聖さが地位政治の原因となる。嫌悪は行動免疫系を動かし、汚染された食品に含まれる汚染物質や、型破りな慣習に従うと思われる「部外者」からの感染を防ぐ。この研究ノートは、嫌悪の感情が社会における特定のグループや慣習(移民、犯罪者、中絶など)を対象とした20の実証的研究を参照することで結ばれている。このように、地位政治は道徳政策の起源なのである。
After drawing a distinction between "class" and "status," an early but short-lived sociological literature on status politics is reviewed. That approach has lost favor, but moral foundations theory (MFT) offers a new opportunity to link morality policy to status politics. While any of the five moral foundations (care, fairness, loyalty, authority, sanctity) can provoke conflict over status, most often sanctity is the cause of status politics because it engages the emotion of disgust. Disgust drives the behavioral immune system, which prevents us from being infected by contaminants in tainted food or by "outsiders" who are perceived to follow unconventional practices. This research note concludes by referencing 20 empirical studies in which feelings of disgust targeted certain groups or practices in society (i.e., immigrants, criminals, abortion). Thus, status politics is the origin of morality policy.